Badacsony Kilátó Útvonal: Magyar Kaland: Badacsony - Kilátó

1. Kisfaludy-kilátó • Kilátó » TERMÉSZETJÁRÓ - FÖLDÖN, VÍZEN, KÉT KERÉKEN
  2. Badacsony - Télen is csodákat rejt a Kisfaludy-kilátó | Balatontipp

Az út másik oldalán találjuk az 1790-ben, barokk stílusban épült Szegedy Róza-házat, melyben irodalmi emlékmúzeumot rendeztek be. Kertjében egy ugyancsak műemlék vincellérház áll. A parkoló melletti lépcsősoron indulunk meghódítani a hegyet a sárga jelzésen. A meredek kaptató végén, az útkereszteződéstől pár méterre jobbra egy kis platón pihenő- és kilátóhelyet találunk, itt van a híres Rózsa-kő is, egy bazaltszikla, melyhez több legenda is tapad. Az egyik szerint, ha egy fiatal pár, háttal a Balatonnak, együtt leül a szív alakú kőre, még abban az évben összeházasodnak, de ha a Balatont akarják közben nézni, akkor a napfelkeltét kell megtekinteniük az esküvőhöz. Miután kigyönyörködtük magunkat a Balatonra nyíló gyönyörű kilátásban, menjünk vissza az elágazáshoz, és folytassuk utunkat a piros jelzésű ösvényen, az ún. Kuruc körúton. A vékony kis ösvény hamarosan egy széles földútba vált, amely magasan a szőlőskertek legfelső pereménél halad. A Rodostói út szépen rendbe hozott présházai között, végig fantasztikus panorámát élvezve, rövidesen jobbra betérünk az erdőbe a piros jelzéseket követve.

Kisfaludy-kilátó • Kilátó » TERMÉSZETJÁRÓ - FÖLDÖN, VÍZEN, KÉT KERÉKEN

útvonal

Kisfaludy Kilátó, Badacsony Mentve:2019-03-27 10:19 Vissza a listához Permalink az útvonalhoz Újratervezés Letöltés: Kép mentése az útvonalról Magasságprofil mentése POI keresés az útvonal mellett 1 1 Indulj el délnyugatra ezen Kisfaludy Sándor utca 2 Eddig: 0. 0 km| 0 perc Tovább jobbra északra ezen lépcső 3 Fokozottan Védett Terület, Rózsakő Eddig: 0. 1 km| 2 perc Tovább enyhén jobbra keletre ezen Kuruc-körút tanösvény 4 Eddig: 0. 4 km| 6 perc Tovább egyenesen északra ezen gyalogút 5 Hertelendy-emlék, Badacsony délkelet Eddig: 0. 6 km| 9 perc Tovább egyenesen nyugatra ezen gyalogút 6 Eddig: 0. 9 km| 14 perc Tovább egyenesen északnyugatra ezen gyalogút 7 Eddig: 1. 0 km| 14 perc Tovább jobbra északra ezen gyalogút 8 Kisfaludy-kilátó Eddig: 1. 2 km| 18 perc Tovább egyenesen északra ezen gyalogút 9 Badacsony, Kisfaludy-kilátó Eddig: 1. 2 km| 18 perc Tovább egyenesen északra ezen gyalogút 10 2 Badacsony, Kisfaludy-kilátó Megérkeztél Összesen: 1. 2 km| 18 perc Útvonaltervező: Routino Adatok: OpenStreetMap

Az útjelző táblánál a Bujdosók lépcsője felé tartunk, jobbra ütött-kopott tábla ismerteti a jellegzetes kőzsákok, kőtengerek történetét. A tábla mögötti részen hatalmas területen látjuk a jellegzetes sziklatornyokat és a bizarr kőtengert. Balról csatlakozik hozzánk az Országos Kék Túra útvonala, majd pár lépéssel odébb, egy fából készült útjelzőtáblánál jobbra kanyarodunk és megkezdjük fáradságos kapaszkodásunkat a hegy tetejére, a 464 fokból álló, természetes, megmunkálatlan bazaltkockából 1936-ban épített Bujdosók lépcsőjén keresztül. Szerencsére több helyen is találunk kiépített pihenőhelyeket, melyek híres kurucok nevét viselik. A lépcsősor a Czinka Panna pihenőjénél egy esőbeállónál ér véget. Innen tegyünk egy kis kitérőt balra a kék ∆ jelzésen, a pár méterre található, egykori kőbánya fölötti Tördemici kilátóhelyig, ahonnan Szigliget felé nyílik szép panoráma. Visszatérve a Kék jelzésre, utunk szintben folytatódik a hegy peremén, útközben egy korláttal védett kilátóhely mellett pár perc alatt elérünk a Ranolder-kereszthez, előtte a kék + ágazik le balra a Kőkapu felé.

Badacsony - Télen is csodákat rejt a Kisfaludy-kilátó | Balatontipp

Egy újabb meredek lépcsős szakasz után felérünk az egykori vulkán kráterébe Az Esőház, ha véletlenül szükség lenne rá – mellette padok is vannak a pihenéshez A 438 méter magas Badacsony tetején álló 18 méteres kilátó. 2011-ben építették mintegy 80 millió forintos költséggel. A pénz jelentős részét Brüsszel adta Az acélból készült belső szerkezetet egy borovi fenyőből készített palást borítja. A kilátó vezető tervezője Kőmíves Szabolcs volt A kilátó felső szintje. Bár a fenyő gerendázat inkább csak esztétikai célokat szolgál, lassan ideje lenne valamivel lekezelni Kilátás keleti, délkeleti irányba a felső szintről.